Информационен систем за управување со човечки ресурси

Информациониот систем за управување со човечки ресурси (ИСУЧР) има за цел да ја унапреди ефикасноста во управувањето со човечките ресурси, а со тоа и квалитетот на работата на институциите во јавниот сектор. Истовремено, Информациониот систем за управување со човечки ресурси ќе овозможи:

 

  • прецизен Регистар на вработени во јавниот сектор,
  • автоматизирање на процесите при управување со човечки ресурси,
  • подобрување на ефикасноста во работењето преку намалување на времето за обработка на податоците,
  • стататистички евиденции на ниво на институција и на ниво на јавен сектор,
  • поднесување точни, навремени и ажурирани информации за вработените,
  • намалување на трошоците поврзани со управување со вработените, изработка на платни списоци, планирање на развој на персоналот и напредување.

 

Дополнително, тој води персонална евиденција за вработените, пресметува плати и управува со учинокот. Информациониот систем за управување со човечките ресурси е организиран во четири главни модули, и тоа:

 

  • персонална евиденција,
  • управување со учинокот,
  • пресметка на плата и
  • извештаи.

 

Во рамките на овие модули, опфатени се процеси кои ќе управуваат со типовите на институции, организационата структура во институциите, работните места во институциите, персонална евиденција на вработените, пресметка на платата на вработените, мерење на учинокот на вработените, различни видови на пребарувања, креирање на извештаи и администрирање на системот. За да се исполнат рокови утврдени согласно членовите 18, 19 и 20 од Закон за вработените во јавниот сектор („Службен весник на Република Македонија“ 27/14 и 199/14), неопходно е обезбедување и започнување со внесување податоците од страна на институциите. Постапката за користење на системот е следната: 1. Институциите овластуваат лица за внесување во системот, преку доставување на пополнет формулар. за активирање, промена и деактивирање на корисници: овој формулар. - Формуларот се пополнува со задолжителните податоци, се потпишува и заведува од раководно лице на институцијата, се праќа до министерот за информатичко општество и администрација, а истиот мое да се скенира и да се прати до контакт адресата: hrmis@mioa.gov.mk - Новите корисници ќе добијат електронска порака од системот со корисничко име и корисничка лозинка за начин на пристапување до системот и начин на пријавување на проблеми. - За често поставувани прашања проверете на линкот ЧПП подолу. Контакт адреса за пријавување на проблеми и поставување на прашања:hrmis@mioa.gov.mk
Заклучоци од Влада на Република Македонија: Заклучок од 85-тата Седница на Владата на Република Македонија, одржана на 07.07.2015 година.

 

За дополнителни појаснувања, обратете се во Центарот за техничка поддршка за системот за управување на човечки ресурси на:
Телефон: 02 3248 074
Е-пошта: hrmis@mioa.gov.mk

 

ИЗВЕСТУВАЊА

 

ИЗВЕСТУВАЊЕ 10.06.2016 година Во периодот од 14.06.2016 година до 12.07.2016 година, во просториите на Центарот за обуки на МИОА, ќе се спроведат обуки за користење на Модулот управување со учинок и Модулот извештаи, како компоненти на Информациониот Систем за Управување со Човечки Ресурси (ИСУЧР). Поканите за учествува на обуката се испратени по електронски пат до сите институции и лица за кои постојат информации во ИСУЧР, т.е. до сите овластени лица од секоја институција и до контакт адреса на институциите. Поради ограничен број на места за обуката, можно е учество само на еден претставник од секоја институција. Присуството е можно само во закажаниот термин, и нема можност за менување на истиот. Обуката трае 1 (еден) час. Трошоците за превоз до Центарот за обуки на МИОА ги обезбедува секоја институција за себе. Агенда на обуката: - Вовед за ИСУЧР - Користење на модулот управување со учинок - Користење на модулот извештаи - Прашања и одговори Распоредот со датум и време на присуство на институциите е во поставен овде.

 

ТРАНСФЕР ЛИСТА

 

 

Често поставувани прашања (ЧПП)

 

П: При внесување на работни места во полето ОДГОВАРА ПРЕД (во нашиот случај директор) не може да се внесе податок бидејќи во табелата нема ред за селектирање и нема што да се избере. Исто така, не може да се внесат податоци за функционер или именувано лице. Ова се однесува за сите служби кои постојат во училиштето.

О: Кога се внесува директор, полињата Раководител на организациската структура и Раководно лице треба да бидат штиклирани, а полето ОДГОВАРА ПРЕД останува празно.

 

П: Во систематизацијата нема работно место директор. Полето ОДГОВАРА ПРЕД е задолжително. Додека при негово отворање се појавува празен прозорец. Како да се додаде работното место директор?

О: Исто како и следното: „Внесете го директорот како секој друг вработен, а во делот за поврзување со работно место да го поставите на работното место директор кое претходно ви е креирано. Во систематизацијата бидејќи работната позиција директор е функција истата не се систематизира, а должностите на директорот се утврдени во Законот за основното образование“.

 

П: Која е постапката за внесување на работно место директор во ЈУОДГ, со оглед дека не е предвидено со каталогот на работни места, а во постапката кога се внесува поединечно секое работно место во службите бара да се пополни полето ОДГОВАРА ПРЕД.

О: Внесете го директорот како секој друг вработен, а во делот за поврзување со работно место да го поставите на работното место директор кое претходно ви е креирано. Во систематизацијата бидејќи работната позиција директор е функција истата не се систематизира, а должностите на директорот се утврдени во Законот за основното образование.

 

П: Кај полето: Прикажи ги сите работни места - Функција/ Назив на позиција/ Звање, се бара да се избере ред а нема ред за избирање.

О: Нема ред ако немате внесено работни места.

 

П: Kако да го имплементираат законот институции со самофинансирање кои делуваат како НВО.

О: Се молат тие институции да се обратат писмено до МИОА.

 

П: По грешка е внесена е организациска единица, која сега не може да се избрише.

О: Потребно е да се даде дополнително објаснување за ситуацијата.

 

П: Дали по зачувување на организациска единица, истата може да се избрише?

О: Се додека не се активира систематизација може да бришат и да се додаваат организациони единици.

 

П: Дали во полето АРХИВСКИ БРОЕВИ треба да се внесат архивските броеви на систематизацијата или може да остане празно?

О: Се внесуваат Архивските броеви на Правилниците.

 

П: При пополнување погрешно е впишан сектор во делот од организациската структура која што се однесува на одделение а при внесување на одделенија во сектор е погрешен редоследниот број на одделенија како може да се исправи тоа бидејќи системот не дозволува бришење?

О: Се додека не се активира систематизацијата, може да се брише или уредува, согласно вашиот избор на опција која повеќе ви одговара. 

 

П: Дали може да се избрише она што е сработено, па да се почне од почеток, или да се продолжи со внесување?

О: Се додека не се активира систематизацијата, може да се брише или уредува, согласно вашиот избор на опција која повеќе ви одговара.

 

П: Во систематизација на училиштето се внесени работни места на наставници по изборни предмети за кои оваа година нема потреба. Дали да се внесуваат и тие во системот?

О: Да, како работни места.

 

П: Кога се внесуваат податоци за работни места во делот каде се внесуваат податоците, може да се внесе звање и позиција, но во табелата под тоа секаде стои податокот за звање,односно сите работни места се со исто звање (наставник во основно образование) и нема колона каде може да се види за која позиција се однесува работното место (пример наставник по македонски јазик) 

О: Во полето Назив на работно место слободно се внесува текст. Пр. Наставник по Македонски јазик.

 

П: Во системот успешно се внесени само општите податоци за Судот. Следен чекор е да се внесат податоци за функционерот (претседателот на судот) и да се внесат организационите единици, меѓутоа и покрај филмовите упатства не успеваме во тоа. Која е постапката за внесување на овие податоци.

О: Начинот како да се внесуваат организациските структури дадени ви се во видео упатството „film2“ и во Корисничкото упатство во делот 3.1.3 Уредување на Институција / систематизација страна 30- страна 31

 

П: Дали кај АКТИ треба да се внесат сите систематизации од почетокот на работата на институцијата или само последната?

О: Треба да се внесува само систематизацијата која ќе е одобрена од МИОА согласно Законот за вработените во јавниот сектор.

 

П: Во системот и во систематизацијата на Центрите нема шифра за директор.

О: Директорите немаат шифра во систематизација и не се систематизираат бидејќи се функционери и нивните надлежности се дадени во материјалните закони. Во системот кога се внесуваат самиот систем на функционерите им додава шифра која се употребува само за системот.

 

П: Дали може да се замени овластеното лице? Дали може да се овласти дополнително лице?

О: Да, замената ќе се направи само врз основа на соодветни дописи.

 

П: Дали може да се промени корисничкото име за влез во системот?

О: Не.

 

П: Како администраторите на системот од институциите да се внесат себе си во едно од организациските единици?

О: Исто како и другите вработени.

 

П: Како да се внесе директорот на училиштето, кој не постои во систематизација, а по хиерархија постои, а треба да се назначи за одговорен на секоја служба?

О: Внесете го директорот како секој друг вработен, а во делот за поврзување со работно место да го поставите на работното место директор кое претходно ви е креирано. Во систематизацијата бидејќи работната позиција директор е функција истата не се систематизира, а должностите на директорот се утврдени во Законот за основното образование.

 

П: Во институцијата има вработени со посебни овластувања. Дали уште на формирање на секторот треба да се избере: единица во која има службени лица со посебни овластувања или структурна организациона единица?

О: Доколку во таа единица имате службени лица со посебни овластување ќе изберете „единица во која има службени лица со посебни овластувања“.

 

П: Како систематизацијата со статус активна да се врати во состојба на нацрт, со оглед на тоа што не се внесени сите податоци.

О: Не може. Една систематизација треба да се активира само доколку сте сигурни дека се е како што треба.

 

П: Дали рокот за внесување на податоците во системот ќе се продолжи?

О: Согласно заклучок на Владата на Република Македонија терминот кој е означен за краен рок е 01.11.2015.

П: Кога се најaвувам на страната hrm.gov.mk ми појавува "Your connection is not private", што да направам?

Одговор.

 

П: Како да променам лозинка?

Одговор.

 

П: Ја имам заборавено лозинката, како да ја променам?

Одговор.

 

П: Како да пристапам до корисничките упатства?

Одговор.

П: Кој треба да биде овластено лице за ИСУЧР?

О: Лице од вашата институција кое е раководител на Одделението за човечки ресурси, или кое е вработено во Одделението за човечки ресурси или е овластено да управува со податоците од човечки ресурси во вашата институција.

 

П: Кои се обврските на овластените лица?

О: Овластените лица ќе може да внесуваат и менуваат податоци за институцијата и вработените.

 

П: Како се овластува лице за работа на ИСУЧР?

О: За лицето кое ќе се назначи за овластено лице, се пополнува образецот поставен на линкот овој формулар на страната /?q=mk/node/731, и истиот откако ќе биде потпишан од раководно лице и архивиран, се доставува по регуларна пошта до министерот за информатичко општество и администрација, а дополнително може да се прати и скениран на hrmis@mioa.gov.mk.

 

П: Колку лица може да се овластат од една институција?

О: Може да овластите онолку лица колку сметате дека се потребни за управување со податоците за ЧР, но препорачливо е да имате едно лице доколку вашата институција има до 80 вработени, две лица доколку вашата институција има од 81 до 160 вработени, и три или повеќе лица за институции со најмалку 161 вработен.

 

П: Едно од овластените лица е назначено на други должности/ напушти работа/ ќе биде отсутно од работа подолго време или др. Дали може да му се одземе овластувањето?

О: Да, со испраќање на допис во кој се изјавува за кое лице станува збор со внесување на неговите податоци.

 

П: Дали може едно овластено лице да се замени со друго?

О: Да, со еден допис опишан во одговорот на прашањето 4.6 за лицето кое се заменува, а во кој како прилог ќе се достави пополнет формулар за лицето кое ќе биде овластено, согласно постапката од одговорот на прашањето 4.3.

Мени за пристапност